6 Nisan 2010 Salı

beyaz köleliğin makus talihi


İnsan olmak önemli olan!
Bunu söyleyebildiği zaman, söyleyen ya da söylenen kişinin kadın ya da erkek olması hiç fark etmiyor.
Erkek doğası gereği fiziksel olarak kadından güçlü bir yapıda ancak kadında bir çok açıdan erkeklerden üstün özelliklere sahip.

Eşitlik göreceli bir kavram asla eşit olamayacağız denk bile olmamız mümkün değil. Bu gereksiz bir detay. Din, dil, renk, ırk, cinsiyet ayrımına gitmeden elbet bir gün farklılıklarımızla güzel olduğumuzun farkına varacağımızı umuyorum.

Neden eşit olmak zorundayız farklıyız işte ve bu farklılıklarımızla varız.
Eşitlik bizim insan olarak haklarımız güvencelerimiz ve özgürlüğümüz için gerekli bir kavram. Bu bilincin çağla da ilgisi yok konumuz biraz da demokrat olmayan yüreklerimizle ilgili. Babalar aile içinde diktatör değilse çocuklar elde etmek istiyor bunu olmazsa kadınlar.

Hepimiz güç sahibi olmak ve başkalarının biz gibi düşünmesini istemek gibi bir yanılgı taşıyoruz bazen. Oysa farklı tatlardır yaşamı güzel kılan. Anlaşamamak da benzer görüşler taşımamak da bir zenginliktir. Bir gün bizimle aynı fikirde olmayan insanları mumla ararsak şaşmayalım.
Amerika da sadece aykırı düşünen insanlara fikir üretmeleri için para verildiğini duymuştum. Çünkü bazen bize en aykırı gelen şey gerçek doğrunun ta kendisi olabilir.

Fert olarak barındırdığımız bu sakat mantık toplum olarak yapımıza baktığımızda da değişmiyor ne yazık ki. Yarının diktatörlerini evde anneler yetiştiriyor. Bu garip kısır döngü olmasa bu gelin kaynana diyalogu sonsuza dek sürer mi. Ben üzüldüm o zaman yeni gelen de üzülsün. Acı ve çile de eşitlik beklentisi. Kadının kadına zulmetmesi bir bakıma tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan çıktı diyaloguna benzer bir kısır döngü de sürüyor. Böyle olunca da erkekler neden saltanat sürmesin ki.

Bu algılama sorunumuzu aile içinde çözmedikçe ülkede de çözüleceği yok. Hepimiz gönüllü
ve itaatkar köleler olmak üzere yapılandırılıyoruz kadın ve erkek demeden içimizde de korkunç bir diktatör olma arzusunu büyüterek. Elimize fırsat geçmesini bekleyerek.

Her ne kadar ülkede yasaları yapanların çoğu erkek olsa da konu erkeklerin yasa yapmasından çok yasa yapıcıların da bu konuda çıkarcı davranmaları bugün bana yarın sana kuralını es geçmeleri. Bir tek kişi bile zarar görecekse onu kayırmak yerine yasalarda bile bile kendi çıkarlarını gözetmeleri. Kısaca zayıfı korumak yerine güçlüden yana olmalarında yatıyor.

Sorun yasalarda değil insanların beyinlerinde ve yüreklerinde çözülecek bir gün elbet.
Umudum beyaz köleliğin de tarihi ve talihi değişecek bir gün...

6 yorum:

Pabuç dedi ki...

''Hepimiz güç sahibi olmak ve başkalarının biz gibi düşünmesini istemek gibi bir yanılgı taşıyoruz bazen.''

İşte sorun bu ; bundan dolayı hırsımız kendimizi benememiz ki bunda da aşırıya kaçmamız..Bir türlü kabullenemiyoruz bizen farklı düşünenleri yaşayanları...

İnsanları anlamak zor ama ben çıkar yolu buldum hiç biri umrumda değil;) Bencillik varken bişey düzelmez ..Birileri eşitiz der bağırır, birileri ben haklıyım ben doğruyum der bağırır birileri ses çıkaramaz içinden bağırır...gider işte. Ne bişeyi anlıyorum ne de düzeltebiliyorum ..İnsanlar nasıl kötülük yapıyor aklım almıyor almak da istemiyor zaten..Hayatı veren tüm bunları görüyor muhakkak bir bildiği vardır..

Yazınız nasıl?? Her zman ki gibi ''Düşündürüyor'' ve çok da iyi yapıyor...Sakın modem fişi çekip gitmeyin :)Saygılar efendim...

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

EVet insan olarak eşitiz. Ama kadın ve erkek eşit değil. Ben böyle düşünmek zorunda değilim.

Allah kadını ve erkeği uyum içinde ama farklı yarattı. Kadın erkekten her konuda farklı. erkekte kadından.
Ama zaman değişti. ne kadın kadınlık görevini tam yapıyor ne de erkek.

Bunun dışında insanlar, belirli köklerden kültürlerden geliyor. dedelerden kalma kültürlerini yaşatmaya devam etmek istiyorlar.
bu her kesim kültürde var. durum böyle oluncada ortak bir paydada buluşamıyor insan ayrımlara ve eşitsiliğe düşüyor. Bunu çaresi yok.

Hepimiz insanız ama sadece insan olmak yetmiyor. adı insan ama insanı görevleri olguları yerine getirdik mi adımız insan olsun.

Bence böyle gelmiş böyle gider, bu çark böyle dönmeye devam eder.
öenmli olan ülkede savaşlar olması, insanlar ölmesin.

Saygılar.

1MK yazdım burdanda eksik kalmayım :)

cecil dedi ki...

Amerikada aykırı düşünceyle fikir üretenlere para verilmesi... bugün öğrendiğim bir şey ve güzelmiş yahu :) tüm kalbimle katılıyorum asla eşit değiliz olamayızda eşit haklara sahip olabiliriz belki ama eşit değiliz.. olamayız..
Tanımaya değilde daha çok anlamaya çalışmakla oluyor bence insanlık.."öteki"bizim aynamızdır diyerek yaşayabilsek keşke..kendimizi ancak karşımızdakinde daha iyi görebiliriz
aslında...
umut bazen işkence dir der "nietzsche"
yinede umud edelim.. edebilelim..
kaleminize sağlık...

Erkan BAL dedi ki...

@Ebrar: katkılarınız için teşekkürler. siz de her zamanki gibi açmış, ferahlatmış genişletmişsiniz bakış açımızı. var olun.

Erkan BAL dedi ki...

@siyah kelebek: değişmeyen tek şey değişim. amaç bunu iyi ve güzel yönde başarabilmek. tabi yapabilenlere ne mutlu. yoksa dengesizler ve dengesizlikler hep olacak haklısınız.

Erkan BAL dedi ki...

@cecil: kendimi seninle kandırıyorum ey umut demiştim ben de bir zamanlar. katkınız ve güzel yorumunuz için teşekkür ederim.