3 Nisan 2010 Cumartesi

Şiirin ve şairin ruhu üzerine analizler



Uzun zamandır yazmak istediğim, ama buna rağmen çekindiğim bir konudur:
Şiir. Şiir yazmak değil; çünkü şiir söz dinlemez, yazayım deyip yazılmadığı gibi, yazmak istemeseniz de kapılarını kendi açar, yolunu kendi bulur ve bir kaynaktan sızan küçük bir akarsu gibi yeryüzüne çıkar...

Şiir konusunda bir analiz yapmak haddime düşmez.
Ahkam kesmek, benim işim değildir. Çünkü şair ruhu zaten dalgalı bir denizdir. Bunu en iyi bilenlerler de şairleri tanıyanlar ve bizatihi şairlerin kendileridir.

Yazmak isteme sebebim, bu makalenin öyle bilimsel bir makale olmayacağı. Altının bir kaynakça ile doldurulmayacağı. İster tembelliğime verin, ister cahilliğime; ben, şairi ve şiiri ruhumun algısı ile analiz etmeye çalışacağım hepsi o kadar.

Bu yazı dizisinin bir giriş, gelişme ve sonuç bölümü olmayacağı gibi; bu, planlı bir yazı dizisi de olmayacak...

Hatta şair dostlardan yorumlarıyla katkılarını beklediğimi belirtmek de isterim.

Şimdilik ikinci yazıya kadar kalın sağlıcakla...

Erkan BAL



not: belki de bu yazı hep yarım kalacak...

10 yorum:

Beyaz Kare Tasarım dedi ki...

Ben de zevkle okuyacağım bir yazı olacağını hissediyorum. Zaten has metinler bilgiyle değil, sezgiyle yazılır Erkan bey,
Bu alanla ilgili yazılan onca metin içinde zaten pek azı okuyucuya ulaşır, burada önemli olan girişimde bulunmak ve herkes o yazıdan illaki bir bağlam bulur kendine, kolaylıklar diliyorum... iyilikler,

beenmaya dedi ki...

bekleyelim o halde. eğer tamamlanırsa bir gün bizim de ekleyecek birkaç sözümüz olur belki...

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

Aslında güzel bir fikir olmuş böyle bir konuyu kaleme almanız. Bende şiir yazmayı seviyorum. Dediğiniz gibi şiir oturupta saatlerce düşünülerek yazılacak bir şey değil. Bazen bir şarkıyı dinlerken, aniden dökülüverir dilimden. Bazen başka bir kişinin şiirini okurken onu bağlayan bir kaç dize geçer aklımdan.
Bazen bir resim alır aklımı ve bir şiir çıkar ortaya.

Hani çok düşünmem şiir yazaken. çok iyi yazdığımıda düşünmem. ama kimse beğenmesede ben seviyorum kendi kalemimden doğmuş bebeklerimi. düz yazılarımla karışmasın, birbirleri ile kavga etmesinle diye, şiirlerime başka bir ev açtım. şiir blogumu açtım geçen günlerde.

Şiirler özeldir. düz yazı ve makalelerimle aynı kefeye koymak istemem onları. Ha bazen de insanlar yazdığım şiilere başka anlamlar yükleyebiliyorlar. HAyırdır bir sorun mu var neden yazdın bu şiiri. eşinle sorunların mı var. Hatta hatatın da başka bir aşk mı var diye çirkince yaklaşımlarda bulunanlar bile oldu. Bunu da ilk defa burda açıklıyorum..Evet hayatımda her zaman aşk vardır. ama başka biri asla yoktur. şiir zaten aşka yazılır. yoksa içi boş olur.

Bazen şiir yazmaktan nefret ediyorum. Her aşk şiiri yazışımda bu tür eleştiri almaktan yoruldum. Sonra bir ara bıraktım. Ama yeniden başladım inadına. İçimden geliyor paylaşmak hoşuma gidiyor. Kim ne derse desin. Ben şiir yazmayı seviyorum. Şair değilim. Haddimde değildir.

Elimden geldiğince kalemimin döndüğünce yamaya çalışıyorum. Bu uzun yorumu okuma zahmetinde bulunduğunuz için çok teşekkür ederim.
Saygılar sunarım.

Erkan BAL dedi ki...

@Ömero: haklısınız. tek başıma ancak kendi penceremi yansıtırım. yorumlarıyla katılan arkadaşlar daha fazla renk görmemizi sağlar ruh ışığından

Erkan BAL dedi ki...

@beenmaya:tamamlanmasını beklememek lazım. ömür biter şiir bitmez.

Erkan BAL dedi ki...

@siyah kelebek: şiirin sencesini yazmışsın. ne iyi yapmışsın...

Zeynep dedi ki...

şiir yazmak duygusal bir hüner..kelimeleri kaleme dökmekse ayrı bir yetenek..şiir güzelse okuması haz verir..hayallere farklı kapılar açar..duygularınıza kuvvet..

Sıradan Biri dedi ki...

Şimdi konuyla pek alakası yok ama hazır aklımdayken çok garibime giden bişeyi burda paylaşmak istiyorum çünkü konunun muhatabı olan bloglardan biri de sizin bloğunuz...Abuk sabuk bloglar izleyici saldırısına uğruyor ; öyle abuk sabuk yazılar bir yığın yorumlar alıyor...Sonra bi bakıyorum gerçek anlamda güzel yazısı olan bloglarda insanlar yorum yazmaktan aciz hale geliyorlar...''süt içtim dilim yandı...'' diye başlayan eften püften yazılarda döktürüyorsunuz ama ..İş yazının hakkını vererek yazan bloggerlere gelince parmaklarınız tutuluyo!!

Bak işte ben şimdi susuyorum ama siz yine de böyle güzel bloglardaki güzel yazılarla da ilgilinenin belki aklınıza sizi düşünmeye iten bazı sorular takılır...Maden bloglarda geziniyoruz bari faydalı yazılar da okuyalım ki zamanımızı full boş geçirmiş olmayalım (diye düşünüyorum )
Saygılar...Kaleminize yüreğinize bakışınıza sağlık..

Sıradan Biri dedi ki...

özr..cümleleri okudum da bu sözlerim yorumcularaydı belirteyim dedim...

Erkan BAL dedi ki...

@Sıradan biri: garip gelmiştir, garip gidecek deniyor. biz neyiz ki o sözün muhataplığı yanında. her alanda öyleyiz. belki de hata bizde insanlara anlayabilecekleri, hoşlanacakları dilden anlatmak lazım. özdeşleşmek lazım öğretici bir dil kullanmak yerine. paylaşımı toplumca bilmiyoruz bir de ödüllendirmeyi, alkışlamayı.. öğreneceğiz...